Pages

Friday, June 5, 2015

Kintamani Gunung Berapi + Padi Bukit Tegalalang + Airport @ Bali

Assalamualaikum






Hari ketiga di Bali, perjalanan kami jauh sikitla..tak sikit tapi banyakla jauh dan sangat pack..bukan ape masa nila baru nak fikir beli souvenir untuk semua... Pagi tu lepas breakfast, kami checkout dan bergerak ke Kintamani Gunung Berapi.. perjalanan ke sana mengambil masa dalam 3 jam.. dan sebelum sampai ke gunung berapi ni kami banyak menyinggah kedai tepi-tepi jalan untuk beli barang-barang...





Banyak juga kami beli tetapi disebabkan aku ni da macam retis..aku tak boleh nak snap pic beli barang-barang...bukan apa ramai sangat penjual datang kat kita...fuh..jenuh juga aku tolak-tolak dorang ni..kalau tak beli dia marah kat kite balik..macam-macam ayat dah aku keluar...ngak mau buk..wang udah abis...ngak mau pak..mau tutup pintu aircondnya sudah keluar..ngak.macam rupe orang indon sudah..haha...


feeling retis femes sikit..haha.. lepas dah penat jadi artis..pak supir terus bawa kami ke Gunung Berapi Kintamani untuk lunch.... nak masuk tempat ni pun kena bayar tau... 120 rupee seorang..





Tempat makan ni dinamakan Batuk Sari...tempat ni ada tersedia 2 jenis cara makan samaada nak order atau buffet.. bincang punya bincang... semua pakat buffet.. makanan dia sangat sedap...  yang besnye tempat sini sangat sejuk dan gunung ni masih aktif yang mana pernah memuntahkan laharnya sebanyak 24 kali dari tahn 1800... Boleh makan sambil menghadap gunung berapi ni tau...


Selepas kenyang dengan makan dan solat kami bergerak ke Padi Bukit Tegalalang... Nak ke sini dari Ubud hanya 5km.. Kawasan padi ni di tanam berbentuk petak sawah di teres bukit...memang sangat cantik...




Selepas dah berpenat posing sana-sini dan membeli juga di sini... Kami pun bergegas ke Airport untuk check-in...




So sesampai di airport check-in dan terus naik flight... Alhamdulillah..aku sungguh seronok dapat berjalan dengan keluarga dan aku berazam aku akan berusaha mencari rezeki untuk bawa dan bercuti bersama =).. I miss u Ayah, Al fatihah








No comments:

Post a Comment