Pages

Thursday, July 9, 2015

Lot of love from Ausie =)

Assalamualaikum semua….

Macammana puasa? Aku Alhamdulillah masih bertahan dan bertenaga walaupun panas sampai adik-adik aku cakap..long, ko makan apa bertenaga sungguh macam orang tak puasa je…well rahsianya aku minum smart coco A..ala yang femes dekat radio IKIM tu..ni linknya kalau nak review (smart coco)..yela sejak aku tak minum hot chocolate Cadbury aku layanla smart coco ni =)… Sokong produk muslim..hehe 

Ahad lepas, aku dan adik-adik dan umi rancang nak pergi Taiping disebabkan umi ada event dengan persatuan Taska Melayu Negeri Perak maka kami empat beradik pun sepakat nak hantar umi.. =) Pagi tu kami ke Parit Buntar teman adik aku atiqah ada ‘hearing court’ tentang pesalah yang direman di lokap.. Adik aku cerita kalau ada tahanan di lokap sama ada Taiping atau Parit Buntar dorang akan dibicarakan kemudian Majistret akan putuskan sama ada kena tahan lagi lama atau lepaskan dan dikenakan bayar denda berapa, semua diputuskan oleh majistret. Ye.. tahanan-tahanan tu dari Taiping dan Parit Buntar, Mahkamah Taiping dan Parit Buntar berpakat minggu ni kat Parit Buntar minggu depan kat Taiping untuk perbicaraan ni.. Adik aku cerita lagi macam-macam kes yang dia dengar macam baru-baru ni kes dadah dan gaduh. Seramai 8 orang dan seorang perempuan muda lagi…








Lepas habis 'hearing court' kitorang pun plan ke Penang..wah da lama rasenye tak pergi Penang..hehe..so tujuan kitorg ke penang sebab nak pergi Queensbay..akhirnya tercapai hasrat aku nak masuk Queensbay Mall ni…adik aku salsabila cakap, Long, Queensbay ni memang tempat ko.. bahaha…masuk je memang teruja beb..bahaha..Mall kat ipoh pun tak macam ni padahal AEON je pun.. Kat Queensbay Mall ni atau AEON ni banyak outlet yang ada COACH, Forever 21 ( nyaris nak rembat kasut + beg ), Victoria Secret dan banyak lagi. Pendek kata semua barang branded ada kat AEON ni… Aku sempat juga rembat kasut VOIR sebab kasut aku masa tu koyak..bahaha..g Penang tau beli kasut VOIR ni padahal kat Ipoh Parade pun ada..bahaha… pastu sempat juga rembat perfume VS ni…kebetulan adik aku Amirah nak beli perfume untuk hantaran kawen dia so aku menyelitla sikit…haha.. Kitorang keluar awal juga dari penang takut jem.. 


Nampak tak sabotaj disitu...wei muka i xmasuk dalam gambar...


Nampak tak Mak Joyah baru balik dari Ausie..haha



Lepas tu aku bawa adik aku ke kamunting disebabkan aku teringin sangat nak g bazar Ramadhan kat kamunting ni (rindu...eh2..rindu masa zaman kecik dulu..haha)..pergi bazar belila lauk dan buah-buahan sikit. Tade special pun kat bazar kamunting tapi makanan sedap kalau nak dibanding dekat bazar ipoh… Sementara nak tunggu berbuka dan umi berbuka bersama-sama AJK Persatuan..kitorang berjalan-jalan dekat AEON Taiping... Macam hari untuk AEON je..haha.. Kami berbuka di Marry Brown, lepas berbuka kami pun pulang sebab esok kerja... 

No comments:

Post a Comment