Pages

Friday, June 5, 2015

Bila Nisa Main Masak-Masak...Auwwww =) Resipi Simple : Gulai Lemak Ayam Pedas

Assalamualaikum...

Hi uolls..

Entry kali ni aku nak cerita pasal masakan...ha?terkejut kah??haha..well..aku sebenarnya malas nak tunjuk skill masakan aku..yela pada sape aku nak tunjuk..future husband pun belum muncul lagi..haha..doa2 kan untuk aku ye semua... =)

Baru-baru ni aku masak Gulai Lemak Ayam Pedas...

Bahan-bahan 

1 ekor ayam - potong kecil
1 labu bawang besar
1 inci kunyit hidup (kalau tade pakai kunyit biase)
1 inci halia
3 batang serai
1 asam keping
Daun kunyit 
Garam
Santan secukupnya
7 biji Cili padi 

Cara cara

Kisar bawang, kunyit, halia, cili padi dan serai. Masukkan bahan kisar  dan santan sehingga mendidih.

Masukkan ayam. Masak sehingga ayam masak sambil terus dikacau. Akhir sekali, masukkan garam, daun kunyit dan asam keping

Sesuaikan rasa dan kepekatan. Bolehlah diangkat dan dihidangkan dengan nasi putih.






Inila lauk bujang i olls.. senang je.. Selamat Menjamu Selera =)


1 comment:

  1. awwww...how can i termissed entry ni..aish.... kunyit hidup...bagussss....chef sejati ni...i like! ;p

    ReplyDelete