Pages

Monday, June 1, 2015

Lompatan torbaik toqqq @ Bukit Kledang.... =)

Assalamualaikum....

Hari ahad baru ni, aku mencabar diri naik ke bukit kledang kat ipoh nie...bukan nak kata,  aku da lama kot tinggal bidang kesukanan ni sejak balik ipoh..hehe...memang aku rindu nak jadi lasak...heheh..dulu masa belajar, rajin juga naik bukit 'Allah Selamatkan Terengganu' kat bandar kuala terengganu..paling malas pun aku naik ialah kat balai cerap terengganu..itu memang semput..hehe..sekarang ni bila nampak member2 yang naik sampai ke puncak bukit kledang..rase jeles pun ade..hehehe...so aku bertolak dari rumah dalam pukul 8 pagi...aku xsyor kan bertolak pukul 8 pagi sebab nak naik ke puncak ambil masa dalam 2-3 jam tau...bayangkan kalau orang yang da lama tinggal 'hiking' ni...lama juga tau...huhu...so aku syorkan pukul 7 pagi da ada kat bukit kledang...kat sana korang bawa air je ...nak bawa makanan boleh tapi jaga-jaga ada monyet dan kera..huhu... dan aku nasihatkan juga pakai pakaian yang sesuai dan kasut yang sesuai...jangan jadi macam aku..haha..selamber pakai kasut futsal (mentang-mentang rindu nak main futsal..huhu).. nak mendaki bukit kledang ni ada dua jalan..satu yang off road (aku tak ikut jalan ni sebab mencabar sangat...) dan satu lagi ikut jalan on road..









sebab aku rasa, aku nak mencapai target aku..jadi aku positif kan diri dengan menuju puncak...dan aku bersyukur sangat..terima kasih ya Allah atas nikmat ini..hanya engkau je yang tahu ape isi hati aku... alhamdulillah....tapi masuk kerja memang parakla satu badan..hehe.. =)



1 comment:

  1. hamboiiii sakan ni..2 entry sekali napasss... baguih stamina..hahhaha.. ;-)

    ReplyDelete