Pages

Wednesday, June 19, 2013

Long call~♥♥

Assalamualaikum..

Hola..holy ku beri nama cikibung cikibung...hai u olls, setelah sekian lama aku tak update, almaklumla busy bebenor..busy ke? Ahaks..hehe..ok meh aku nak story pasal long call...alhamdulillah tanggal 5.6.2013 baru2 ni..adik kedua aku selamat memakai jubah peguam setelah disarung oleh master die. Hahha..macam majlis bertunang plak..ahaks.. Ha master? Ye master..lebih kurang mcm supervisor la tapi kalau lawyer dorg panggil master. Adik aku ada dua orang master , masa dia chambering, kenapakah?? Chambering? Apa tu? Ok chambering plak lebih kurang praktikalla bagi graduan2 yang lain cuma bezanya chambering ni da boleh masuk court,  baca fail2 lebih kurang macam dah bekerja.. kenapa adik aku ada 2 master sebab masa mula2 dulu die chambering dekat hafizahana & co dekat shah alam..ye pengalaman di sana amat mencabar, tapi tak secabar jugala sebab firm tu baru buka..setelah beberapa bulan chambering di hafizahana & co adik aku xdapat kes sbb ikut syarat chambering kena ade kes dipegang ala mcm kite fyp dolu2 tu...so adik aku try cr firm kt ipoh..alhamdulillah rezeki die sgt murah die diterima chambering di tawfeek badjenid & partners. Aku pujila dekat firm tawfeek ni, bukan ape ade kelas agama, bacaan yaasin, memang terbaikla..I wonder if my company will do the same..kan best..heheh..ok berbalik pada 5.6.2013..bagi meraikan adik aku ni, aku pun apply cuti kakak mana tak gembira jika adiknya berjaya betul tak?? Hahah..ok, pagi tu yg ade aku, ayah, umi, mira n ehem2 adik aku ni..first time masuk mahkamah, teruja gile sambil ambik gambar dalam mahkamah sampai pakcik guard tegur.aiyaaa (untuk makluman semua para pembaca masuk mahkamah tak boleh ambik gambar tau,salah di sisi undang-undang mahkamah). Ok berbalik pada topik,adik aku ni die adalah orang pertama yg akan dipakai jubah peguam pada hari kejadian... lebih kurang 5 orang yang akan dipakai jubah pada hari tersebut..kat situ juga ade hakim, beberapa orang lawyer, peguamcara, wakil dari malaysia bar council and wakil dari perak bar council... bila hakim masuk, semua kena berdiri lepas tu ade orang akan menyebut kes dan panggil nama adik aku so adik aku pun jalan menuju ke depan. Peguamcara telah dilantik bagi membaca speech yang ditulis adik aku..ha speech? Ye kawan-kawan, speech adik aku kena sediakan untuk dibaca oleh peguamcara, peguamcara ni adalah peguam yang telah dicari oleh master adik aku.. sayu hati aku bila peguamcara menyebut anak kedua daripada pasangan mohamad alias bin mohd yunus dan aziah binti mohd shah baki, saya kira kedua ibubapa beliau hadir pada hari ini..sebak n sayu hati aku ni dan aku pasti umi dan ayah aku merasa sangat bangga dan seronok..waaa..aku pegang tangan umi, umi pula genggam kuat dan senyum tanda gembira..setelah dibaca speech, wakil bagi setiap bar council tiada bantahan maka sesi penyarungan jubah pun dijalankan..alhamdulillah maka selesaila long call adik aku..then sesi bg bunga n bergambar sudah tentu..hahah.. dengan ini secara rasmi nurul atiqah binti mohamad alias sah , menjadi peguam..alhamdulillah ♥♥♥.ok jupe next entry..daa~






No comments:

Post a Comment