Pages

Sunday, February 22, 2015

Hello JB😝!!!!!

Bismillahirahmanirahim...                                      

Assalamualaikum semua....

Entry kali ni,aku nak cerita pasal rombongan cik kiah ke JB..wehuuu...JB..aku memang da lama nak pergi ni tapi belum ade rezeki..tapi bila cik kiah...hahah..actually kakak-kakak ofis aku ajak sekali ke JB aku ni ape lagi dengan pantas mesej partner in crime aku sebab nak ajak pergi sekali..hehe..tak seronok kalau tak pergi dengan partner in crime aku ni..so aku pun textla, "kak,kakak-kakak ofis ajak pi JB jom nak? pergi sehari je, pergi JPO then esok balik"..macam tula gayanya aku mesej partner aku..mesej punye mesej akhirnya kami pun bersetuju nak pi JB ni maka ketua rombongan pun bookingla tiket firefly dari ipoh ke jb seramai enam orang so kirenye cunla sebab berpartner..hehe..setelah ketua rombongan da booking tiket firefly (aku tak ingat harga tiket tapi lebih kurang rm2++ sebab time tu tade promotion)dan tak lupa juga booking hotel..kami tidur di hotel u&me(semalam rm90)..maka tibalah hari yang ditunggu..kami pun berkumpul di airport pada jam 10 pagi sebab nak check in 11.30pagi fly plak pukul 12.05 tgh hari..kononnya kami ni backpackersla kat tangan aku bawa rm 100  je untuk makan dan naik teksi..hehe..almaklumla chek memang tak suka bawa cash banyak-banyak..haha..konon-konon nak swap pakai kad debit(konon ade kad kreditla..haha) so tibala masa nak naik flight ni..aku time tu muka macho la sebab first time naik firefly..masuk je flight cari nombor tempat duduk pastu pakai tali pinggang..masa ni pramugari buat pengumuman..selamat datang..bla..bla..kapten sofia dan co-pilot sya..(aku tak ingat nama)..tapi semua perempuan daripada pilot,co-pilot dan pramugari-pramugari..tapi aku memang tabik la dekat kapten sofia ni dia landed flight ni smooth je..selepas baca doa (dalam hati) maka terbanglah flight ni..sepanjang perjalanan aku banyak memuji kebesaran Allah dan aku sempat juga beli keychain untuk abg vios ku dan juga lanyard (aku suka kumpul lanyard tau..)..sampai je di lapangan terbang antarabangsa senai,johor bharu..aku dan rombongan cik kiah pergila menunaikan kewajipan kami iaitu solat memandangkan kami sampai dalam pukul 1.30 petang..selepas solat kami pun makan lepas makan kami terus booking teksi untuk ke JPO..itu matlamat kami ke JB ni..haha..kami booking 2 buah teksi airport untuk ke JPO..sampai JPO masa tu tengah hujan..ramaila juga orang.. mula-mula sampai kami masih berenam tapi kami akhirnya membuat keputusan untuk berpecah..so aku dan partner in crime aku melaksanakan misi kami..dari satu butik ke satu butik..habaq hang bagi aku besla walaupun aku kaki shopping tapi aku sudah lama tinggalkan tabiat shopping ni..maksud aku shopping tahap gaban (kasar sikit..)..hehe..setanding dengan falsafahku 'buy first,cry later..'..hehe..aku sempatla rembat beberapa barang buat umi dan adik2..hehe..jom aku sajikan dengan beberapa gambar...


Sebelum bertolak kasi chance la amek gambar..hehe


Nila partner in crime aku..heheh...


Subhanaallah...cantikkan ciptaan Allah =)


Alhamdulillah, kami selamat tiba di JB.....wieeeee =)


Guess apa yang aku beli???hehehe...aku letak gambar paper beg jela..hehehe..


Ni adalah diantara barang-barang buat umi dan adik-adikku...dan aku suka perfumeeee....hehe..sebelum naik flight nak balik sempatla grab satu perfume Paris Hilton..hehe..buat kenangan JB..kihkih



Setelah penat sampai sakit kaki..kami pun check in di hotel u&me..esoknye pukul 8 pagi kami pun check-out sebab flight pulang ke ipoh pada pukul 10 pagi.. Alhamdulillah dapat juga pergi ke JB..hehe


Tara....inilah rombongan kami....thanks semua...enjoy sangat-sangat..=)


p/s:mr jb pula sekarang selalu turun ipoh..


2 comments:

  1. Cer besorkan skit gambar barang2 yang dirembat kat JPO tu..hehehe...malu2 kucing plak..kih..kih..anyway..selamat berblogging kembali yer.. ;-)

    ReplyDelete